5048-2333-ico-wu.jpg

Dieta na potencję

close-up-of-a-woman-sitting-away-from-a-man-on-a-bed-and-thinking-939932-1728x800_c

Ważnym czynnikiem mającym wpływ na potencję jest odpowiednie jedzenie. Dobra może łatwo wpłynąć na nie tylko poziom potencji, lecz też płodność. Zwróćmy chociażby uwagę na to, co tracimy w czasie ejakulacji. Jak powszechnie wiadomo, dochodzi wówczas do całkiem ważnych niedoborów selenu. Można go unormować spożywając niektóre ryby, wybrane orzechy, cebulę lub nasiona pszenicy. Kolejny tak samo istotny element w naszej diecie to cynk, który odpowiedzialny jest za przemianę testosteronu, ten z kolei pobudza popęd seksualny. W chwili picia napojów procentowych czy palenia papierosów spada poziom cynku, a szybko można go uzupełnić poprzez warzywa strączkowe, wybrane ryby, niektóre mięsa, żółtka jaj albo ostrygi.
Szalenie ważnym składnikiem jest też arginina, która stanowi 80 procent ejakulatu. Arginina zwiększa produkcję spermy i wydłuża czas życia plemników. Składnik tadalis ten uczestniczy także w procesie chemicznym zmiany w tlenek azotu, dzięki czemu naczynia krwionośne poddają się rozkurczeniu i ma miejsce lepsza erekcja. Argininę spotkać można w takich składnikach jak kakao, wołowina, nerkowce, niektóre ryby, orzechy, ziarna słonecznika czy indyk.
Należy zwrócić również uwagę na witaminy, szczególnie na witaminę E, która jest określana witaminą płodności. Znajdziemy ją w warzywach liściastych, jajach, nasionach pszenicy oraz ciemnym pieczywie. Inna witamina to beta-karoten, jaka ma wpływ na poprawne działanie hormonów. Jeśli pragniemy uzupełnić jego niedobory warto sięgnąć do marchewki, szpinaku, dyni czy batatów.
tekst dostepny na stronie potencja